سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1PHمتر رومیزی مدل PL-700PV3060048483190000001319000000
بستن

فاکنشن ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه:

فانکشن ژنراتور (Function Generator) یک دستگاه آزمایشگاهی است که توانایی تولید سیگنال یا شکل موج هایی مانند شکل موج سینوسی، مربعی و مثلثی با دامنه ها و فرکانس های مختلف را دارد. از این سیگنال ها و شکل موج ها می توان به عنوان منبع تغذیه مدارهای الکترونیکی و مخابراتی استفاده کرد. در نگاه اول، ممکن است کار با انواع فانکشن های ژنراتور به دلیل تنوع مدل ها دشوار به نظر برسد، اما در واقع، زمانی که یکی از آنها را یاد بگیرید، می توانید به راحتی با مدل های دیگر کار کنید. با فروشگاه ايران صنعت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد فانکشن ژنراتور به شما بدهیم.


منظور از فانکشن ژنراتور چیست؟

برای پروژه های طراحی و تحقیقاتی، عیب یابی و ساخت انواع مختلف مدارهای الکترونیکی، باید انواع مختلف شکل موج با ویژگی های متفاوت را در مدار بگنجانیم. تولید انواع امواج با فرکانس ها و دامنه های مختلف توسط فانکشن ژنراتور انجام می شود. به عبارت دیگر می توان گفت دستگاهی که انواع امواج الکتریکی مانند سینوسی، مربع، مثلث و دندانه اره را تولید می کند، فانکشن ژنراتور است. معنای لغوی فانکشن به معنی عمل و عملکرد است. بنابراین به دستگاهی که امواج الکتریکی تولید می کند فانکشن ژنراتور می گویند. عوامل مهم در انتخاب یک فانکشن ژنراتور عواملی مانند، محدوده فرکانس، دامنه سیگنال پیک تو پیک، سرعت نمونه برداری، رزولوشن، تعداد کانال خروجی، نوع فانکشن ها، قابلیت Sweep یا Burst، قابلیت اتصال به کامپیوتر، تولید مدلاسیون ها مانند AM، FM و…، داشتن شمارنده فرکانس یا فرکانس متر، می باشند.
 

مولتی فانکشن دیجیتالی لوترون مدل LUTRON LM-9000

کاربرد فانکشن ژنراتور:

فانکشن ژنراتور یکی از کاربردی ترین و مفیدترین ابزار برای تولید دامنه های موج های مختلف است. علاوه بر این موارد، این ابزار قابلیت دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. موارد استفاده فانکشن ژنراتور شامل کاربردهای زیر است:

استفاده از فانکشن ژنراتور در مراکز تحقیق و توسعه آزمایشگاه های دانشگاهی مانند آزمایشگاه های برق و الکترونیک دانشگاه ها.
کاربرد این دستگاه در تعمیر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
استفاده در تست پاسخ دهی و تست تحریک
کاربرد فانکشن ژنراتور برای بررسی ویژگی های پاسخ فرکانسی و تزریق سیگنال داخل مداری
و…

نحوه استفاده از فانکشن ژنراتور:

برای استفاده از این دستگاه، پس از روشن کردن دستگاه، محدوده فرکانس مورد نظر را با استفاده از کلید متغیر مربوط به فرکانس تنظیم کرده و سپس با استفاده از ولوم فرکانس تنظیم می کنیم. اکنون باید نوع سیگنال خروجی مورد نظر خود را تعیین کنید. و در مرحله آخر هم باید مقدار دامنه که همان ولتاژ پیک تا پیک را استفاده کنید. اکنون می توانید سیگنال مورد نظر را از خروجی دریافت کنید.
 

  سوئیپ فانکشن ژنراتور تک کانال AG-4101

اشکال موج رایج در انواع فانکشن ژنراتور:

1.موج سینوسی (Sine)

یک فانکشن ژنراتور عموما می تواند به عنوان یک مولد موج سینوسی عمل کند. این شکل موج معمولا بین دو سطح با شکل سینوسی در نوسان است. یکی از کاربردهای رایج این دستگاه استفاده از انواع مولدهای سیگنال به عنوان مولد امواج سینوسی است.

2.موج مربعی(Square)

شکل موج دیگری که اغلب استفاده می شود شامل سیگنالی است که مستقیماً بین سطوح بالا و پایین حرکت می کند. سیگنال ژنراتورها منبع بسیار مفیدی از شکل موج های دیجیتال پایه را فراهم می کنند.

3.پالس(Pulse)

نوع دیگری از شکل موج، شکل موج پالس است که می تواند توسط یک فانکشن ژنراتور تولید گردد. این شکل موج تقریباً مشابه موج مربعی است، اما با موج مربعی تفاوت دارد.

4.موج مثلثی (Triangular)

این شکل موج اغلب با استفاده از op-amp تقویت کننده ای عملیاتی تولید می شود. یک مولد شکل موج مثلثی معمولاً دارای یک خروجی موج مربعی است و به عنوان پایه ای برای تولید همه شکل موج ها در یک فانکشن ژنراتور استفاده می شود.

5.موج دندانه اره ای (Sawtooth)

موج دندان اره ای تقریبا یک شکل موج مثلثی است، اما با لبه صعودی سریعتر یا نزول کندتر، این فرایند شکلی مانند به دندانه اره ایجاد می کند.


 سوئیپ فانکشن ژنراتور Owon DGE2035

مدار داخلی فانکشن ژنراتور

ولتاژ کنترل شده فرکانس برای تنظیم دو منبع جریان یعنی منبع جریان بالا و منبع جریان پایین استفاده می شود. منبع جریان بالاتر جریان ثابتی را برای یکپارچه کننده فراهم می کند. ولتاژ خروجی انتگرالر با گذشت زمان به صورت خطی افزایش می یابد. در صورت افزایش یا کاهش جریان خازن شارژ، شیب ولتاژ خروجی به ترتیب افزایش یا کاهش می یابد. بنابراین فرکانس را کنترل می کند. مدار مقایسه کننده ولتاژ مولتی ویبراتور حالت شبکه را با اعمال ولتاژ تغییر می دهد. خروجی از انتگرالر با گذشت زمان به صورت خطی کاهش می یابد. هنگامی که این ولتاژ خروجی برابر با حداکثر سطح بالای از پیش تعیین شده در سمت منفی باشد ، مولتی ویبراتور مقایسه کننده ولتاژ با خاموش کردن منبع جریان پایین تر و دوباره وضعیت شبکه را تغییر می دهد.

تفاوت فانکشن ژنراتور با سیگنال ژنراتور در چیست؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که فانکشن ژنراتور با سیگنال ژنراتور تفاوتی ندارند، ولی این گونه نیست. مهمترین تفاوت این دو ژنراتور در نوع سیگنالی است که تولید می کنند. فانکشن ژنراتورها قادر به تولید انواع سیگنال های مربعی، سینوسی، مثلثی و … هستند، در حالی که سیگنال ژنراتور فقط سیگنال سینوسی تولید میکند. فرق دیگر سیگنال ژنراتور با فانکشن ژنراتور در دامنه سیگنال و میزان فرکانس است. به طور کلی فرکانس سیگنال تولید شده توسط فانکشن ژنراتور کمتر از فرکانس سیگنال تولید شده توسط ژنراتورهای سیگنال است. در فانکشن ژنراتورها دامنه سیگنال های تولید شده خیلی از سیگنال ژنراتورها بیشتر است. محدوده سیگنال در فانکشن ژنراتورهای معمولی در حدود ۱۰ تا ۲۰ ولت پیک تا پیک است.


سوئیپ فانکشن ژنراتور Owon DGE2035

گذرواژه:

فانکشن ژنراتور ردیاب،فانکشن ژنراتور اندروید،نمايندگي فانکشن ژنراتور،قیمت فانکشن ژنراتور،برنامه فانکشن ژنراتور،تفاوت سیگنال ژنراتور و فانکشن ژنراتور،آموزش کار با فانکشن ژنراتور،خدمات پس از فروش فانکشن ژنراتور

اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد ، محصولات فاکنشن ژنراتور را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.


هم اكنون ميتوانيد فاکنشن ژنراتور را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري كنيد.



فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است


لينك خريد فاکنشن ژنراتور در فروشگاه ايران صنعت

گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/10/30     
تعداد مشاهده :155
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 58
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.